Home 9/11 Search Engine...

Search Engine Manipulation. Google and YouTube Suppress Controversial 9/11 Truth?

[Of course they do - and it's worse by the day. Some good points here on how to track and monitor when something is being suppressed.

You can only hold Truth down so long though, eventually something as charged as the 9/11 issue will blow and come to light. It will change the playing field drastically as it already is in the real world of the awakening. We just don't want them to pull an even more spectacular false flag that would crank up the mass hysteria again. It's in that state that humanity is the most easily manipulated and controlled, which of course is why they do it. - Zen]

GlobalResearch

Introduction

With polls consistently showing that approximately 50% of Canadians and Americans doubt the official story of 9/11, the feat of keeping the lid on a public debate for over 12 years has been nothing short of miraculous.

This article presents a simple case study showing that this miracle is being performed with the assistance of Google and YouTube search engine interference

On September 8, 2013, the popular Russia Today “Truthseeker” program, with over a million subscribers on YouTube,[1] published a 13-minute newscast entitled “The Truthseeker: 9/11 and Operation Gladio (E23).”

Below the video frame ran the caption:

Bigger than Watergate’: US ‘regular’ meetings with Al-Qaeda’s leader; documented White House ‘false flag terrorism’ moving people ‘like sheep’; the father of Twin Towers victim tell us why he backs this month’s 9/11 campaign on Times Square and around the world; & the protests calendar for September.

This paragraph was followed by a list of interviewees, including four people representing three scholarly research organizations:  Architects and Engineers for 9/11 Truth,[2] the 9/11 Consensus Panel,[3] and The Journal of 9/11 Studies.[4]

The “Truthseeker” video immediately started to gain popularity on YouTube, reaching 131,000 views in the first three days.[5](The history of the viewing statistics may be seen by clicking on the little graphic symbol under the video frame, and to the right)

Truthseeker posted its program to YouTube on Sept. 8.  Russia Today tweeted the YouTube link to its 546,000 followers and to the interviewer, Daniel Bushell, that day:

RT ?@RT_com 8 Sep

The Truthseeker: 9/11 and operation Gladio (E23) http://youtu.be/vka7Da6e9LY  @DanielBushellRT

A MOXNEWS copy of the same newscast was also posted September 8 under the title “Russia Today News Declares 9/11 An Inside Job False Flag Attack!” which in turn started to escalate, with over 80,000 views in the first few days.[6]

Other uploads of the program also appeared, with less traffic, bringing the early viewing total to over a quarter of a million people.

What Happened Next?

In both the RT and MOXNEWS cases, the viewer statistics on YouTube suddenly flat-lined on the morning of September 11 — like a heart monitor when a patient dies.

The YouTube search engine had suddenly failed to locate these videos.

Oddly, although the RT video may still be viewed on YouTube through its direct link (if known) from the Google URL box,[7] it cannot be accessed on YouTube by its title, or by portions of its title, or by searching “Truthseeker.”

The MOXNET version was also decoupled from the YouTube search engine for a period of time after September 11, but has since been restored to normal indexing.


Below is RT’s “Truthseeker” “9/11 and Operation Gladio” reposted on GlobalResearchTV:


How Were the Search Engine Failures Detected and Verified?

Investigations carried out independently by a US engineering colleague and myself revealed the following:

I. YouTube Search Results and Rankings:

·        Searching the exact title of the original “Truthseeker” posting (“9/11 and Operation Gladio”) does not yield the original RT post. It does yield other posts with far fewer viewings, but the original, which as we have seen still exists as a URL, is evidently no longer in the YouTube index.

http://www.youtube.com/results?search_query=9%2F11+and+Operation+Gladio&oq=9%2F11+and+Operation+Gladio&gs_l=youtube.3..0l2.293984.293984.0.295154.1.1.0.0.0.0.217.217.2-1.1.0…0.0…1ac.2.11.youtube.MvZma9CXCtY

Its viewings have slowly risen over several weeks from 131,000 to 136,000 through the early news reports — but with by far the most views of all the uploads, it should appear at the top of the list.

  • Searching YouTube for the URL of the original escalating RT version produces no result either, although as we have seen, the URL is still a functioning direct link. (Experiment:  Take any URL from YouTube or Google, plug it into the search box and watch it come up on top of the list — because there is only one.)
  • Searching YouTube for the program’s name, “Truthseeker,” displays titles from Episodes 1-22, and also Episode 24, but it fails to show Episode 23, “9/11 and Operation Gladio” in 15 pages of search results.
  • Searching for the MOXNET post on the third day of its existence (September 11) produced a similar result. It should have appeared second from the top with its 80,000 views, but it was difficult to get it to appear at all — except through its direct link (if one had saved this earlier).
  • Oddly enough, the MOXNET post is once again normally accessible on YouTube (as it was September 8-11) through a search of either:  a) its full title, or b) its first few words.

II. Google Search Results and Rankings:

An exploration of the Google Web and Google Video search results revealed the following about access to the RT “Truthseeker” Episode 23:

·        Google Web Rankings:  On a search of “9/11 and Operation Gladio,” Google Web first brought up several news items, followed by an array of low-volume YouTube uploads that did not include the popular original RT version.

https://www.google.com/search?q=9%2F11+and+Operation+Gladio&bav=on.2,or.r_cp.r_qf.&cad=b&bvm=pv.xjs.s.en_US.qH4g2czDPNQ.O&ech=1&psi=51dPUsRPhbrgA6-cgcgK.1380931557920.3&emsg=NCSR&noj=1&ei=51dPUsRPhbrgA6-cgcgK

·        Google Video Rankings:  On the same search, “9/11 and Operation Gladio,” Google Video first listed the “Truthseeker” website page from which the video may also be watched and downloaded (as discussed below). This was followed by a half dozen uploads from other sources, mostly showing 50-200 video views. The original RT video that is still available by direct link and now records 136,000 views, did not show up at all — yet it should have been on top.

https://www.google.com/search?q=9/11+and+Operation+Gladio&noj=1&source=lnms&tbm=vid&sa=X&ei=6FdPUvfUD6z-4APhrIHQCA&ved=0CA0Q_AUoAA&biw=1680&bih=870&dpr=1

·        On both Google Web and Google Video, searching the original RT URL failed to bring up the early version of the program that had started to go viral[8] — although its direct link still exists and shows up on several early September news websites.

III. The Truthseeker’s Own Website:

The “Truthseeker” produces a new show every two weeks.  As of this writing, the “Truthseeker” home page shows Episode 24, dated September 22, right at the top, followed by Episodes 22, 21, 20, and 19.

Our case-study Episode 23, dated September 8, was displayed at the top of the home page from September 8-11, before it disappeared.

It was then located under a different date — August 1, 2012 — buried on a back page with earlier episodes from over a year ago.

This may have been a simple mistake on the part of a large investigative news network that is attracting personnel and audiences away from Western networks, or it may be the result of hacking or political pressure. [It should be noted that when a September 8 2013 posting is given a new date namely August 1, 2012, it no longer appears on Google News in the days leading up to and following September 11, 2013, the date of commemoration of the 9/11 attacks. This redating of the September 8 posting also affects its ranking in the search engines, GR Ed.].

The bottom line is that at least with regard to the Google and YouTube (which is owned by Google) search engines, something highly unusual has gone awry.[9]

Failure of Email Transmissions Describing the Above Investigation

Perhaps the most disturbing element of this case study is that for more than two weeks after September 11, 2013, it was impossible for some people to transmit by email the link to the original YouTube Episode 23 that had started to go viral.[10]

An email containing this link would at first appear to have transmitted normally, for it would show up in the sender’s Sent Mail. But it would not be received by the addressees — including the sender, if copied to self.

To my knowledge, at least six people, including three IT professionals, experienced the failure of email transmissions containing this particular link.

Of these IT professionals, one concluded, “There is no benign explanation for this.”

MORE>>

+++

ZenGardner.com

1 COMMENT

Leave a Reply